Rozbor diel slovenských a svetových autorov s ukážkami. \nŠtruktúra: O autorovi, útvar, kompozícia, postavy, dej a ukážky, forma, použitá literatúra.
\nObsah
\nR. Jašík: Námestie svätej Alžbety \n(román, tematika druhej svetovej vojny - židovská otázka)
\nA. Bednár: Kolíska \n(novela s témou SNP, päťdesiatych rokov; striedanie časových pásem)
\nL. Mňačko: Smrť sa volá Engelchen \n(retrospektívny román s tematikou protifašistického odboja)
\nL. Mňačko: Ako chutí moc\n(román, politický panflet)
\nV. Mináč: Nikdy nie si sama \n(dvojnovela, vplyv výrobného románu)
\nV. Mináč: Tu žije národ \n(esej zo zbierky Dúchanie do pahrieb)
\nF. Hečko: Červené víno \n(generačný dedinský román)
\nD. Tatarka: Prútené kreslá \n(ľúbostný román)
\nV. Šikula: Majstri (1. diel dedinskej trilógie)\n(román z čias SNP s humorným pohľadom na historické udalosti)
\nP. Jaroš: Tisícročná včela \n(román s vplyvom magického realizmu a postmodernizmu)
\nR. Sloboda: Pamäti \n(román s autobiografickými prvkami)
\nI. Kadlečík: Vlastný horoskop \n(spájanie prvkov poviedky a eseje, téma disentu, postmodernizmus)
\nD. Mitana: Vianočná poviedka \n(postmodernistická poviedka s prvkami hororu)
\nD. Mitana: Nočné správy \n(poviedka s absurdnou pointou)
\nD. Dušek: Rýchlik\n(poviedka s prvkami postmodernizmu)
\nP. Vilikovský: Celkový pohľad na Máriu B. \n(poviedka s detektívnymi prvkami zo zbierky Krutý strojvodca)
\nP. Pišťánek: Muzika \n(novela zo života mladých ľudí s prvkami absurdity, paradoxu, erotiky)
\nP. Pišťánek D. Taragel: Sekerou & nožom\n(zbierka poviedok s prvkami paródie, absurdity)
\nM. Hvorecký: Plyš\n(román s prvkami sci-fi; s postavou závislého človeka)
\nJ. Šebesta: Keď sa pes smeje\n(rodinny román s postavou tínedžera)
\nV. Šikulová: Medzerový plod \n(autobiografická novela)
\nBalla: Veľká láska \n(postmodernistická novela s prvkami čierneho humoru a sarkazmu)
\nJozef Karika: Smršť \n(román, mysteriózny triler)
Skryť popis- Nakladateľ: Enigma
- Kód:
- Rok vydania: 2024
- Jazyk: Slovenčina
- Väzba: Brožovaná / brožovaná
- Počet strán: 272
Recenzie