Po prvej básnickej knihe Obrazce (VSSS Bratislava, 2000) sa Boris Brendza (1979) predstavil druhou básnickou zbierkou, ktorú nazval Mesačné hodiny (2002). Vo zvláštnom, netradičnom, originálnom grafickom - takmer šalátovom - spracovaní sa krčia sugestívne, farebnými metaforami "vyštrajchované"...
prečítať celé
Po prvej básnickej knihe Obrazce (VSSS Bratislava, 2000) sa Boris Brendza (1979) predstavil druhou básnickou zbierkou, ktorú nazval Mesačné hodiny (2002). Vo zvláštnom, netradičnom, originálnom grafickom - takmer šalátovom - spracovaní sa krčia sugestívne, farebnými metaforami "vyštrajchované" verše, signalizujúce istý posun v poetike autora, ktorého tvorbu možno v časopisoch zaregistrovať skôr náhodou ako spravidla. Básnik hrá svoje tajné hry a v magične okamihu preniká nebadane do siete sivého sveta, aby napokon zistil, že agnosticizmus súradníc jeho dnešného života má pramálo spoločné s matériou či pachtením sa za nezmyslami, ktoré sa maskujú do veľkých (prázdnych, jalových) gest:
"kočovníci do vypriahnutých planín/ / iba s pocitom/ že všetko/ je zjav// kočovníci/ varujú túžbou/ spití melanchóliou/ snažia sa pochopiť// kočovníci do vypriahnutých planín/ iba s pocitom/ že všetko/ /je zjav" (str.13). Rozhodujúca je poézia, slovo a... bolesť. Básnikova bolesť, ktorá obsiahne aj tú našu. Brendza prišiel v mesačných sandáloch, tak trocha rimbaudovsky naboso, ale štýlovo a s gráciou.
Skryť popis
Recenzie